Geoblog.pl    Rudencja    Podróże    Z wizytą na ANTYPODACH - Dzień dobry! Zastałem OLKĘ?    CAIRNS - wakacje na plazy w tropikalnym Qeensland
2007

CAIRNS - wakacje na plazy w tropikalnym Qeensland

Australia
Australia, Cairns
Przejechano 20574 km

W Cairns wyladowalismy nad ranem (o 5 rano!) i chyba nigdy nie zapomne tego wschodu slonca nad morzem koralowym!!! Wszystkie odcienie brazu i slonecznego pomaranczu i tysiace papug i nietoperzy! Swit byl cudowny i potwornie, tropikalnie goracy...
O tak. Tutaj czuje sie klimat tropikalnego Quuenslandu. Cairns to kurort - cos pomiedzy Miedzyzdrojami, a Sopotem ale piec razy bardziej goroco i parno.
Skoro zaczelismy dzien o 5 rano mielismy sporo czasu by zjesc wspaniale angielskie sniadanie i udac sie do naszego hotelu. Zamieszkalismy na te pare dni w ponad 100 letnim hotelu "HIDES HOTEL" w City Place na glownym deptaku. Cena bardzo atrakcyjna jak na taki hotel = 88$ / noc. Z tego niewyspania nie "zakumalismy" ze w tej cenie mamy takze sniadanie kontynentalne i lekki lunch. To byla na prawde swietna oferta. Polecamy :-)
Po poludniu wybralismy sie na sztuczna lagune (Cairns chwali sie swietna sztuczna laguna). Jest ona nad samym oceanem i plywajac ma sie wrazenie, ze plywa sie wlasnie w nim. A tak na prawde to morze koralowe w tych stronach wyrzuca na brzeg obumarle koralowce i plaza nie jest atrakcyjna. Artur Chmiel pisal, ze plywa tu "zur" - i to jest dobre okreslenie :-(
Ale Cairns to swietny przystanek. Warto sie tu zatrzymac nawet na tydzien. Poza tym, ze stanowi port dla wszystkich wypadow na WIELKA RAFE KORALOWA to takze mozna sie stad wybrac do KURANDY by przejechac sie starym pociagiem przez srodek tropikalnego lasu deszczowego, czy odwiedzic TJAPUKAI national park, gdzie wieczorami sa pokazy tanca aborygenskiego.
Na zdjeciach mozecie zobaczyc np. jak Mati uczy sie grac na DIGERIDOO. Byl tak dobry, ze dostal darmowe lekcje od aborygenskiego kolegi :-)

Jednak naszym glownym celem jest wlasnie rafa. Przeszlismy kilkadziesiat biur turystycznych i w koncu zdecydowalismy sie na niestety najdrozasza wycieszke ale wygladala na prawde swietnie i bezpiecznie. Wiec jutro (wtorek) wyprawa na srodek oceanu z firma "SILWERSWIFT"

Tauzenik wasz :)
Tauzenik wasz :) - 2007-03-11 15:24
Pozdrowienia od Tauzenika :)
Cieszę się ze wreszcie z Olkami się możecie widzieć :)
Świat jest piękny najbardziej, gdy się jest z ludźmi, których się kocha i oni nas kochają:)
Trzymajcie się ciepło:)
Ps Trzymam dyżur narazi spokój:)

E&A. FIC
E&A. FIC - 2007-03-11 19:32
Olki2 macie super hacjende a gril Olka jest okazały chyba pietrzecie nanim steki z rekina albo udko strusia a Ola napewno robi ci jej słynne smaczne zielone sałatki ciekawe czy w ogrodzie rośnie wam mięta i pietruszka pozdrowienia dla was i młodych globtroperów

Krzyś Spod Trzynastek
Krzyś Spod Trzynastek - 2007-03-12 19:36
Moi Kochani,
Już nie mogę się doczekać Waszych pierwszych relacji z traktów i bezdroży Australii, przemierzanych w globtroterskiej wędrówce. A może daliście głębokiego nura w błękitną toń oceanu w poszukiwaniu koralowców, ukwiałów, parzydełek, koników morskich, morskich piór itp., itd.
Z pewnością wielką dla Was frajdą jest poruszanie się Waszym Subaru. Pamiętajcie jednak o nowym, jedenastym przykazaniu: najważniejsza jest lewa strona, bo ona oznacza właściwe położenie, ale także serce i miłość. Każda bowiem pojedyncza sekunda wspólnie spędzonego tam z sobą czasu zamieni się dla Was w cały wiek miłości i wzajemnego oddania. Tego Wam naprawdę życzę.
Każdy, kto oglądał Wasze zdjęcia i Was na nich jest zachwycony: jesteście piękni i wspaniali. Dlatego nikt nie wątpi w to, że teraz wszystko pójdzie jak z płatka.
Jak sobie radzicie z językiem? Z pewnością splendidly!
Pozdrawiam Was I całuję. Do usłyszenia!

Brat
Brat - 2007-03-15 15:49
Bardzo mi sie podoba porownanie tagoż kurortu do Miedzyzdroji lub Sopotu :-)))))))))

Rudencja
Ania & Mateusz Boryczka
zwiedziła 2% świata (4 państwa)